OdporúčameZaložiť web alebo e-shop

SLOVAK DRONE RACING SQUAD

Športový poriadok FAI

Prebieha preklad ...

Volume F3
Radio Control FPV Racing
Model Aircraft

F3U - RC-MULTI ROTOR FPV RACING
Multi-rotor FPV (First Person View) Racing skladá z niekoľkých modelov multi-rotor lietadla letiaci spoločne v uzavretom pretekárskom okruhu.
Všeobecný pojem "Model" budú použité v tomto dokumente.
Každý model je ovládaný pilotom FPV, ktorý je považovaný za konkurenta. Pilot FPV pomáha pomocník.
Pilot FPV je vybavený náhlavnou súpravou okuliare (alebo s obrazovkou), ktorá mu umožňuje pilotovi svoj model z video obrazu palubnej kamery, ktorá sa prenáša v reálnom čase na slúchadlá okuliare (alebo na jeho obrazovke).

1. Všeobecné požiadavky FPV RACING MODEL
Iba s väčším počtom rotormi, ktoré zodpovedajú tieto špecifikácie sú povolené.
Poznámka: multi-rotor je rotačné krídlo rádiom riadených modelov lietadiel vybavené aspoň tromi zapojených vrtule zariadení.
Tolerancia 1% je vhodný pre nepresnosti meracích prístrojov pre veľkosť, hmotnosť a batérie napätie.
Akýkoľvek systém automatického aby úroveň späť modelu po havárii je zakázané.
S cieľom zabezpečiť pre verejnosť najlepší výhľad modelov počas pretekov a uľahčenie práce rozhodcov, každý model musí byť jasne zreteľné, napríklad pestrofarebné časť rámu alebo vlastné vrchlíka.
1.1. Hmotnosť a veľkosť modelu
Celková hmotnosť modelu vrátane všetkého vybavenia potrebného na let (vrátane batérií) nesmie byť vyšší ako 1 kg.
Vzdialenosť medzi osami motorov musí byť menší ako 330 mm. Táto vzdialenosť sa meria na diagonále os motorov.

1.2. motorizácie
Iba elektromotory s maximálnym napätím 17,0 V. (4S) sú povolené. Meranie napätia sa vykonáva pred letom.
Maximálny pevný uhol náklonu 15 ° ku kolmici vodorovnej dráhe letu rámu je povolené.
Na tri-helikoptéry, sklon motora za letu je povolené len s objednávkou zatáčania.

1.3. vrtuľa
Maximálny priemer: 6 palcov (15,2 cm).
Full Metal vrtule sú zakázané.
Žiadna ochrana vrtule zariadenia je zakázané.

1.4. Ostatné vybavenie
Model musí byť vybavený zariadením proti zlyhaniu, spúšťanie, ktorý zastaví motorizácie.
Je zakázané používať vopred naprogramované manévrovací zariadení pre úpravu. Akýkoľvek systém pre automatické polohovanie a / alebo cesta opravu v dĺžke, šírke a výške je zakázané.

1.5. identifikačné známky
Každý model musí niesť národná identifikačnou značkou nasledované číslom Športové licencie FAI ID (alebo licencie National FAI). Písmená a číslice musia byť najmenej 10 mm vysoká a zdá sa aspoň raz na každom modeli.


1.6. kmitočty
Frekvencia používali môže byť boli povolené len v krajine, v ktorej sa súťaž návrhov organizuje. Následná súvisiace obmedzenia emisií elektrárne by mali byť rešpektované.
Ide o rádiový systém riadenia modelu, rovnako ako prenos video signálu z palubnej kamery.
Pokiaľ ide o rádiové riadiaci systém: systémy používajúce 2,4 GHz technológií rozloženého spektra možno použiť len.
Každý pretekár, za použitia zakázanej frekvencia musí byť vylúčený zo súťaže.

2. pretekársky okruh

2.1. Veľkosť pretekársky okruh
Pretekársky okruh musí mať minimálne vyvinuli veľkosť:
- 250 m pre vonkajšie oblasti.
- 80 m pre vnútorný okruh alebo v lese (pomenovaný "skrat").
Musí byť vo vnútri obdĺžnika m 180 m x 100.
V prípade, že pretekársky okruh obsahuje pasáže s rizikom problémov z šírenia vysokofrekvenčných vĺn (ako sú stromy alebo steny), usporiadateľ zabezpečí, že odkaz video má dostatočnú kvalitu na bezpečné pilotovanie so štandardným vysielačom.

2.2. bezpečnosť
Bezpečnostné linka pre vymedzenie letového priestoru musí byť vymedzená.
Prítomnosť akejkoľvek osoby v letovom priestore počas závodu je prísne zakázané.
Usporiadateľ musí dať pozor, aby mediálne pokrytie súťaže možno vykonať pri zaručení bezpečnosti dotknutých osôb.

2.3. závodné obvodov
Usporiadateľ sa odporúča preukázať kreativitu. Ten môžu využiť špecifík jeho mieste. Musia však dodržiavať nasledujúce pravidlá:
Pretekársky okruh musí byť navrhnutá tak, aby sa zabránilo náhodnému odklon od závodným priestoru. V tejto súvislosti každá trajektórie sa dostať späť na bezpečnostnú čiaru, bude vykonané v smere na bezpečnom mieste, bez akejkoľvek osobe (verejné, piloti, pomocníci, sudcov). Okrem toho bude 10 diaľkomer byť uchovávané medzi akoukoľvek leteckou bránou alebo prekážke (vzduch vlajka, ...) a bezpečnostné čiary.
Dôrazne sa odporúča, že trať okruhu je zreteľne vyznačená na zemi. Každá prekážka budú označené ako nevyhnutné.
Okrem toho bude každá zákruta byť označené s jasne viditeľným príznakom s odporúčanou minimálnej výšky 2,5 m na vonkajšie pole a 1,5 m nedošlo ku skratu, aby pilot môže správne vidieť zákrutu na jeho video obrazu.

2.4. vzduchové brány
Pretekársky okruh musí obsahovať medzi 3 a 5 vzdušné brány.
Rozmery krížením vzduchových brán sa musí prispôsobiť konfiguráciu obvodu v závislosti najmä na prírodné prekážky alebo na výške pivnice na vnútorný obvod.
Odporúčané rozmery prechody sú:
- Šírka: 3,0 m maximum s minimom medzi 2,5 ma 1,6 m.
- Výška: 1,9 m maximum s minimom medzi 1,7 m a 1,3 m.
Vzduchové brány umiestnenej vedľa seba budú považované za iba jednu bránu vzduchu.
Brána vzduchu musí kontrastovať s pozadím a zostať plne viditeľný sa štandardným FPV videozariadenia na 30 metrov vzdialenosti a.
Brána vzduch musí predchádzať minimálne 10 m dĺžky priamky, a nemali by byť natočený o viac ako 10 ° vzhľadom k jeho kríženie osi.
Avšak, brána vzduchu môže byť umiestnená v zákrute s odporúčaným minimálnym polomerom 15 m (5 m ku skratu). V tomto prípade sa na rade označené zástavky, aby sa zabránilo zníženiu a do strán priechod brány vzduchu.

2.5. prekážky
Okrem vzdušných brán, pretekársky okruh môže obsahovať prekážky byť prekročený alebo vyhnúť.
Každá prekážka byť prekročený bude mať minimálne rozmery 2 m široký a 1,8 m výšky. To môže byť umiestnený na zem alebo pri maximálnej výške nad terénom 15 metrov, a musí predchádzať minimálne 10 metrov dĺžky priamky na križovatke osi prekážky.
Pretekársky okruh môže tiež zahŕňať prekážky, ktoré je potrebné sa vyhnúť. Tieto prekážky nesmú byť umiestnená menej ako 10 metrov od vzdušných brán alebo z prekážok, ktoré musia byť prekročené. Mali by byť čo najviac materiálov tlmiace nárazy.
Akákoľvek prekážka byť prekročený alebo sa vyhnúť, musí kontrastovať s pozadím a musí byť jasne viditeľná so štandardnými FPV zariadeniami na 30 metrov vzdialenosti a.

2.6. Štartová čiara
Štartová čiara bude priamka kolmá na os pôvodného pretekársky okruh trajektóriu. Tento Štartová čiara nie je nevyhnutne umiestnená na obvode trati.
Všetky modely budú umiestnené na štartovej čiare alebo na vzoru mriežky (Formula 1 štartu typ) a v odstupe minimálne 0,7 metra v každom smere.
Ak je počiatočná riadok nie je plochá a na betónový povrch, každý model môže byť umiestnený na čape.
Akákoľvek prekážka môže byť umiestnené pred vzdialenosti 30 metrov po štarte vedenia. Je správne podporovať štart v jednej priamke.

2.7. ďalšími zaujímavými
Trať pretekárskeho okruhu, ktorý je novo navrhnutým pre súťaže budú uchované v tajnosti, rovnako ako je to možné až do dňa súťaže. Iba technické údaje (počet vzdušných brán, typy prekážok, technickej úrovni, rýchlosti či iným technickým špecifické informácie) môžu byť zverejnené.
Aspoň jeden týždeň pred súťažou musí usporiadateľ informovať o video systému, ktorý bude použitý pre preteky a ak je konkrétne zariadenie budú inštalované na modeloch.

3. počet modelov
Každý súťažiaci môže zaregistrovať a používať 3 modely pre celú súťaž.
Model môže byť použitý jedným súťažiacim iba v rovnakej súťaži.
Súťažiaci môže zmeniť svoj model:
- Pred štartom pretekov, ako dlho bude neopustil priestor na prípravu,
- Alebo medzi dvoma kolesami kvalifikačný stupeň a eliminačnej fáze.

4. CONTEST ORGANIZÁCIE
Súťaž je organizovaná na základe troch fáz:
- Kvalifikácia etapa (nábojov pre nárok na túto fázu eliminácie).
- Eliminácia etapa (sa kvalifikovať pre finálnu fázu po sebe idúcimi eliminačných kolách).
- Záverečná fáza.
Poznámka: sú navrhované dve možnosti. Je povinnosťou usporiadateľa zvoliť, ktorá možnosť je najvhodnejšia pre svoje súťaže. Táto voľba musí byť rovnaká pre kvalifikačné fáze a vo fáze eliminačné a ak to bude vyžadované, pre finálnu fázu.

Usporiadateľ bude definovať pred začiatkom súťaže je počet súťažiacich, ktorí pôjdu dopredu na pódium eliminácie, ako aj ku konečnej fáze. Počet súťažiacich do budúcnosti na pódium eliminácia bude definovaný tak, že maximálny počet súťažiacich môže dosiahnuť tejto fáze brať do úvahy dobu trvania súťaže.
Každé kolo pre kvalifikačnej fáze a vo fáze eliminačnej usporadúva skupín (delenie kolesá, ktoré zodpovedá počtu pilotov v rovnakom čase v rovnakom závode).
Poznámka: Toto sa nevzťahuje na voľbu 2 pre časť vzhľadom k kvalifikačnej fáze.
Počet pilotov v jednej skupine môže byť 4, 6 alebo 8. Toto číslo môže byť rôzne pre každú fázu súťaže. Počet pilotov na skupinu musia byť oznámené pre každú fázu pred začiatkom danej etape.
V prípade opakovania letov alebo čerpanie podľa poriadku rokov bol publikovaných počet pilotov v skupine môže byť nižšia, ako je počet pôvodne uvedené.
Začiatok pretekov sa vykonáva štartéra. Pre kolesách, ktoré potrebujú časomieru, stopky sa spustí, keď štartér oznamuje štart pretekov (s výnimkou varianty 2 pre kvalifikačné fázu).
Opakovanie letov sú systematicky vyvesená na konci kola v pochybnosť.

4.1. kvalifikácia etapa
Počet kvalifikačných kolách je definovaný usporiadateľom podľa dostupného času s minimom 2 kvalifikačných kolách.
a) Variant 1
Závod je spustený pre každú skupinu v rade obvodov kolies definované organizátorom. Odporúčaný počet obvodových kolies je 3 pre vonkajšie pole a 5 ku skratu. Celkový počet obvodov kolies, ktoré majú byť uzavretá, musí byť oznámená pred začiatkom súťaže.
Výsledok každého súťažiaceho zodpovedá jeho registrovaných čas na dokončenie počet obvodov kolies, zvýšená v prípade potreby v závislosti na časovej penalizáciu, ako sú definované v § 4.4.
Pri každom kvalifikačného kola, bude zloženie skupín, poradie v každej skupine (pre umiestnenie na štartovej čiare alebo na vzoru mriežky) a letové Poradie skupín byť stanovená žrebom.
b) Variant 2
Kvalifikačných kôl beh s prideleným doba letu definované organizátorom. Pridelená doba letu musí byť oznámené pred začiatkom kvalifikačných kolách. Odporúča sa pridelí lietania doba 2 až 3 minúty.
Počas tejto doby lietania, každý pilot lieta maximálny počet obvodových kôl. Po uplynutí nastaveného času lietania, každý pilot dokončí posledný zaoberajúca okruhu koleso a stopky sa zastaví, keď je pilot absolvoval tento okruh koleso. Čas sa zvyšuje v závislosti na časovej penalizácii definovaných v § 4.4 Ak je to vhodné.
V tomto variante bude každý pilot spustiť jednotlivo (žiadny závod na skupinu pilotov) bezprostredne potom, čo sa nazýva. Načasovanie začne s modelom za letu, keď model pretne štartovú čiaru; áno, každý pilot letí proti času a nie proti ostatným pilotom.

Výsledok každého súťažiaceho zodpovedá počtu obvodov kolies vykonané s zodpovedajúcim registrovaných času. Za týchto podmienok, sú nasledujúce príklady pre určenie umiestnenia nasledujú:
- 5 obvodov kolies v 3 '15 "je lepší výsledok v porovnaní s 4 kolies v 3 '05' '.
- 4 obvod kolesa v 3 '05' 'je lepší výsledok v porovnaní s 4 kolesá 3' 15 ''.
Poznámka: Pre túto možnosť, systém časovej tresty sú definované v § 4.4 nie je vhodné, pretože by to mohlo byť ťažké v niektorých situáciách radiť pretekárov, ktorí majú rozdiel jedného obvodu kolesa. Tak, to sa neodporúča možnosť 2 použiť pri konfigurácii okruhu vyžaduje Sankcie systém časového ktorý má byť použitý.
Pri každom kvalifikačného kola sa letový poradie súťažiacich byť stanovená žrebom.
Pri oboch variantoch, bude dočasné poradie byť stanovené na konci kvalifikačnej fáze, pri zohľadnení najlepšieho výsledku získaného každým súťažiacim v priebehu kvalifikačných letov. V prípade nerozhodného výsledku na poslednom mieste (y) pre výber na stupeň eliminácie, umiestňovanie sa vykonáva s prihliadnutím 2. najlepší výsledok pre každý z dotknutých konkurentov. V prípade, že výsledky kvalifikačných letov nie sú dostačujúce, budú hrať tajbrejk letový byť organizované medzi konkurentmi v pochybnosť.

Pri oboch variantoch, ak nedôjde počet súťažiacich, definovaných pre fázu eliminácie nový kvalifikačné rokov je organizovaný pre pretekárov, ktorí boli schopní nastaviť výsledok v tejto fáze. To sa opakuje, až kým sa nedosiahne zodpovedajúci počet súťažiacich do fázy eliminácie.
Súťažiaci, ktorí potrebujú dodatočný kvalifikačné rokov dosiahnuť dobré výsledky, ktoré budú vybrané pre fázu eliminácie bude umiestnená po tých, ktorí sú už vybrané, a potom tých, ktorí potrebujú druhý dodatočný rokov, a tak ďalej.
Súťažiaci, ktorí nie sú schopní dosiahnuť žiadneho výsledku v priebehu kvalifikačnej fáze nebude zaradený.

4.2. eliminácia etapa
Je stupeň odstránenia sa obyčajne skladá z:
- 1 / 8. finálové (8 skupín),
- Nasleduje 1 / 4. kole (4 skupiny),
- A potom semi-final kole (2 skupiny).
V prípade, že celkový počet súťažiacich nie je dostatočná, fáza eliminácia môže začať priamo u 1 / 4. kole.
Poznámka: 64 piloti sú nevyhnutné, ak fáza eliminácia začína na 1 / ôsmej finále s 8 pilotov / skupine. 16 piloti sú nevyhnutné, ak fáza eliminácia začína na 1 / 4. finále s 4 pilotov / skupine.
a) Variant 1
Závod je spustený pre každú skupinu na počte kôl definované organizátorom s prihliadnutím na výkon z kvalifikačných kolách. Odporúča sa, aby sa počet kôl je definované za účelom získania závod letovej doby približne 2 minút do 3 minút.
Okrem výnimočných okolností sa počet kolies musia byť zhodné pre všetkých kolesách vo fáze eliminácie. Počet kôl musí byť oznámené pred začiatkom fáze eliminácie.
Uvádzanie na preteky každej skupiny sa vykonáva s ohľadom na poradie, v akom pri dokončení počet kôl.
b) Variant 2
Závod je spustený pre každú skupinu s prideleným lietanie času definovaného organizátorom, s prihliadnutím na výkon z kvalifikačných kolách.
Okrem výnimočných okolností, pridelená doba letu musí byť rovnaká pre všetkých kolesách vo fáze eliminácie. Pridelená doba letu musí byť oznámené pred začiatkom fáze eliminácie.
Počas tejto doby lietania, každý pilot lieta maximálne kolies. Po uplynutí nastaveného času lietania, každý pilot dokončí posledný obsadzovací koleso a stopky sa zastaví, keď je pilot absolvoval toto kolo. Čas sa zvyšuje v závislosti na časovej penalizácii definovaných v § 4.4 Ak je to vhodné.
Uvádzanie na preteky Každá skupina je vykonané pričom do úvahy počet kôl vykonaných so zodpovedajúcim registrovaných času.
Poznámka: Pre túto možnosť, systém časovej tresty sú definované v § 4.4 nie je vhodné, pretože by mohlo byť ťažké v niektorých situáciách určiť poradie súťažiacich, ktorí majú rozdiel jedného obvodu kolesa. Tak, to sa neodporúča možnosť 2 použiť pri konfigurácii okruhu vyžaduje použitie systému časovej penalizáciu.
Zloženie skupín v prvom kole
Dočasné poradí založená na konci kvalifikačných kolách budú použité takto skladať skupín a poradie v každej skupine (pre umiestnenie na štartovej čiare alebo na vzoru mriežky), podľa stanoveného počtu pilotov v každej skupine a podľa toho, či je prvé vyraďovacie kolo je 1 / ôsmej finále alebo / štvrté kolo 1.

- 5 obvodov kolies v 3 '15 "je lepší výsledok v porovnaní s 4 kolies v 3 '05' '.
- 4 obvod kolesa v 3 '05' 'je lepší výsledok v porovnaní s 4 kolesá 3' 15 ''.
Poznámka: Pre túto možnosť, systém časovej tresty sú definované v § 4.4 nie je vhodné, pretože by to mohlo byť ťažké v niektorých situáciách radiť pretekárov, ktorí majú rozdiel jedného obvodu kolesa. Tak, to sa neodporúča možnosť 2 použiť pri konfigurácii okruhu vyžaduje Sankcie systém časového ktorý má byť použitý.
Pri každom kvalifikačného kola sa letový poradie súťažiacich byť stanovená žrebom.
Pri oboch variantoch, bude dočasné poradie byť stanovené na konci kvalifikačnej fáze, pri zohľadnení najlepšieho výsledku získaného každým súťažiacim v priebehu kvalifikačných letov. V prípade nerozhodného výsledku na poslednom mieste (y) pre výber na stupeň eliminácie, umiestňovanie sa vykonáva s prihliadnutím 2. najlepší výsledok pre každý z dotknutých konkurentov. V prípade, že výsledky kvalifikačných letov nie sú dostačujúce, budú hrať tajbrejk letový byť organizované medzi konkurentmi v pochybnosť.